Out and about i Italien

Idag onsdag, har vi farit runt med båt mestadels vilket har resulterat i endast 12891 steg.
Jag startade dagen med att köpa mig en solhatt, från HM! Jag vet att det är sååå inte okej att shoppa på hm när man är utomlands men det var bara en hatt... Jag hade mina nya solisar, min fina rosa klänning, och lockar med hatt på toppen av kreationen - jag var en sommardag! Många italienare tycker nog att jag är lite väl tidigt ute men jag tyckte det var skönt!

Sedan tog vi tåget till Venedig & jag läste ut min bok sugar and spice, författad av LC. Antar att det inte kommer någon mer bok efter denna vilket är otroligt ledsamt! Venedig var vackrare än ord kan beskriva. Vi var där endast några få minuter sedan tog vi färjan över till grannön Murano som är känd för sin glaskonst. Vi flanerade, var på glasmuséum och kollade på glas från upp till 400 år f.Kr och åt panini och glass! Vi tog sjuka modellbilder och solade sig på en brygga. Har även hela dagen haft träningsvärk efter den korta men uppenbarligen hårda träningen från igår! Uppiggande. Har försökt vara nyttig idag men det föll. Sitter och äter choklad nu.

På färjan tillbaka till Venedig somnade jag... Med öppen mun... Hängande huvud... Hatten på sniskan... Jag somnar överallt denna resa! Dag ett somnade jag på en bänk, dag två på tåget och dag tre på färjan och tåget hem. Efter hemkomsten gick vi och åt pizza på en övervåning på ett litet hak med öppna fönster ut mot ett torg, det var mysigt. Till fördrink smakade vi för första gången den omåttligt populära drinken The Spritz. På alla uteserveringar, överallt, drinker alla denna drink. Den är transparent och orange och var god! Sedan fick vi pizza och spaningen på detta område är att de är mycket snåla med ingredienserna på pizzan här. Italien ska ju vara pizzan hemstad men man får max tre ingredienser per pizza vilket tillslut blir mycket enformigt. Förstår f.ö. inte menyerna heller så vi bara beställde något vilket visade sig vara en pizza med valnötter... Intressant.
På vägen hem tog vi hoppbilder på torget!

Börjar mer och mer känna att det är såå mycket skönare att bo i ett varmt land, vill inte bo i Sverige det är pruttråkigt! Speaking of så har W fixat lght i London nu! Ska bli spännande att höra mer om det när han anländer imorgon vid midnatt. Då har vi muckat från fängelset och transfererat och uppgraderat till ett hotell, bene! Imorgon ska jag även inviga mina nya prickiga skor och plugga lite tyska. Sehr spassig.. oder?

Jag och finnen signar ut! SHOOOOZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0