Torsdag och fredag

Torsdag: 15 000 steg. Vi hàngde i Vicenza, gick pa marknad!! Det var superkul och jag kopte ett par SKIITSNYGGA JEANS.. Eller?????? Dom var utsvangda och bara jattefula men jag tog mod till mig och provade dem anda.. Hemsk syn, men kopte dem fòr 2 euro och gjorde dem till shorts! Sedan hade vi picknick i parken, jag bestämde mig för att lägga mig i gräset i solen och jobba på brännan och runt mig flockades arabiska herrar som ropade för att få kontakt. Mamma och pappa blev rädda så vi drog och då ropade dom efter oss på tyska och franska och engelska! Det var rätt komiskt.  Vi gick även till bokhandeln och drack spritz, och fick oliver, soltorkade tomater, nötter och chips till! DELIKAT! och sen kom wille!

Idag: VENEDIG!!! Gick tusen miljoner år till san marcusplatsen, men pallade inte gå in i kyrkan då det var tusen års kö framför. Köpte en gul klocka och bytta den sedan till en svart, smal. Enkel och stilren! Vi gick till harrys bar där bland annat hemingway var stammis när det begav sig! Vi drack 150-kronors bellini (helt ok) och sedan skulle mor och far och emilie gå till museum och jag och wille strosade omkring och talade om livet.
På kvällen chillade vi, lyssnade på musik och talade om livet.
LÖRDAG: gick på bergsklättring och hade picknick med utsikt över hela staden. Drack vino rosso, åt mackor och choklad med death cab spelandes i bakgrunden! Sedan gick vi tillbaka, klädde upp oss och gick till lorenzotorget och drack spritz, sen gick vi till emilie och avnjöt där ett fullständigt delisiös middag bestående av tortellini! efter middagen gick och wille till baren mitt emot emilies lght för en drink. Jag beställde en white russian men bartendern hörde fel och gav mig en black russian vilket visade sig vara sprit och kahlua - endast. USSSCH! Men wille fixade så jag fick lite mjölk i också! Soft.
SÖNDAG: packade ihop, tapapde ett ägg på golvet i frukosten (ville dö) och gick sedan ut och åt lunch! TJARO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0