STORMISH

DET AR STORM! Igar borjade det dugga pa morgonen, 10 min senare OSREGNADE det, ngra minuter till och det askade och dundrade som om Tor byggde en ny veranda. 10 min senare - TAKET RAMLAR IN I KONTORET. HOOOOLY FUCK!!! ALLA SKA UUUT, EVAKUERAAAA!!!!!!! Vi korsar gatan till hostelet mitt emot, 7 meter kanske, och alla ar drypande vata nar vi ar i sakerhet. Trad faller, regnet piskar i sidled pga blast. Det ar kaos. Glasbyggnader spricker och glas faller ner pa trottoaren. Byggplatser pa toppen av byggnader blaser av och vagnar, metallbitar och trastockar faller omkring och landar har och var. Det ar KAOS! 10 minuter senare skiner solen, folk vandrar omkring, bilar kor pa gatorna........ Sa javla laskigt. Vi vagar oss tillbaka in pa kontoret for att inspektera skadan, en trabjalk har ramlat genom halet i taket och vatten strommar in. Vi raddar Macen och drar.
 
Idag var jag ledig, det var sol och behaglig shorts-och-linne-temperatur, det borjar dugga, 1 MINUT SENARE HAGLAR DET SOM I THE DAY AFTER TOMORROW!!!!!!! DET AR ISKLUMPAR OVERALLT. Regnet rinner som en flod langs gatan och bilar soker skydd. Rodljusen vrids och Tor harjar som aldrig forr. 
 
Och jag som ville aka till vattenlandet imorgon. Oh well, nu har jag ett pa gatan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0