CAPE TRIBULATION

YO ALLA. Har varit en natt i varldens aldsta levande regnskog. Ofattbart vackert! Hoppa in i bussen och akte, stannade och akte en river cruise DAR VI SAG KROKODILER!!!!!!!!!! Dom ar skitfarliga har man kan inte bada i kanaler for da blir man uppaten. Det var sa cool!

Sen gick vi en tur i regnskogen. AScoooolt. Sen akte vi till vart boende. BEACH HOUSE. HAde en egen liten stuga (tack jobbet) men FRYS, KYL, VATTENKOKARE, HANDDUKAR och eget badrum. Maj godd. Pnapade och gled sedan till upphamtningsplatsen for nu var det dags for JUNGLE SURFING! Man hangs i en sele och aker genom regnskogen, typ 20 meter upp. Uppochner aker man tillochmed. Och var jag helt livradd? Trodde jag var cool men inte. Blir mer och mer lik mamma for varje dag. Bara skrek och blundande och holl ett krampaktigt tag kring min sele.
 
Puh. Overlevde sjukt nog. Sen akte vi tillbaka och jag at en delikat pasta pa terassen. SEN VAR DET DAGS FOR NIGHT WALK! Hade ficklampor och vandrade omkring i regnskogen. SAG FOLJANDE DJUR: En TREE KANGAROO! Vet ej vad det ar men det ar sjukt sallsynt. Sag en forest dragon....(?) Jag skrattade forst och tyckte det var ett kul skamt men tydligen finns det drakar har... Sen sag vi en FIREFLY! Wiieee!!!! Men mest coolt var att bara titta pa alla trad och vaxter, det ar sa jaaaavla cool.

Sen sova. Puh. Nasta morgon upp tidigt.... FOR DA SKULLE JAG RIDA EN HAST! A HORSE! Jag var den enda som var n00b i gruppen. Fick rida en hast som hette Topaz. Vi gick, travade... OCH GALOPPERADE! Wooow! Jag var duktig tycker jag. Vi red genom skogen sen ut pa den vitaste stranden. Pa ena sidan strackte sig mil efter mil med turkost vatten ut, pa andra sidan glittrade regnskogens blad i morgonsolens stralar (poet jag vet). Nar vi sedan red tillbaka tornade bergskedjan tackt av regnskog upp framfor oss, bergstoppen doldes i de fa molnen som fanns pa himlen. Som pa given signal fladdrade en lysande turkos fjaril forbi. Helvete. Vad vackert.
 
Men ar det inte lite hemskt att rida? Man stoppar in en pinne i munnen pa hastarna och sen drar i dom och bestammer nar de ska ga och nar de ska springa :s slaveri ju.

Lag sedan pa stranden, at kockosnot som fallit fran palmerna pa stranden. Hoppade in i bussen for att bege oss tillbaka till civilisationen (det finns inte el eller mottagning i skogen, och folk BOR dar). Vi stannade och at lokalproducerad glass. Vi stannade aven i en del av regnskogen som sparrats av for aborginerna (antligen for de nanting) och dar fick vi traffa en aborgin som berattade om deras matkultur. Vi gick sedan ner till en creek i regnskogen, dar regnvatten bildat en sjo och sma vattenfall, och badade. Herreguuuuuud.

Mossman gorge heter det om ni vill googla.

Sen kom jag tillbaka till Cairns och mitt hostel och brot av nyckeln till mitt rum. Stelt. Nu ska jag sola! KrAAAAAAAAMIIZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Kommentarer
Postat av: lorre

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW shieeeeeeeeettt. Living the dream hurru! Fan ska gora massa sant dar i NZ sen. VI SES DAR!! OK??? bra. seeya dont wanna be ya. fast vill ju det egentligen nar du gor santdar coolstuff

2012-10-29 @ 04:15:34
Postat av: Jessica

dör lite.......................

2012-10-30 @ 16:34:20
Postat av: munken_cool

ALLTSÅ skrattar på mig du e så rolli!!!!!! älslar djr mvh bonden HAHHhhhh och ja. FYTUSINGEN vad U N D E R B A R T T T T T T DU VERKAR HA DET <3<3<3<3<3

2012-10-31 @ 17:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0