Livet i Melbourne!!!!!!!

 
Nu foljer lite uppdatering om vad som skett de senaste dagarna. Vi har kopt massa mat och lagat tacos, pastasaser och skojigt. Varje morgon traffas vi i koket och ater pannkakor med sylt, gradde, banan, kanel, lonnsirap (provade med yoghurt imorse, ingen hit...). En av mina lasare (ThE kRiLl) ville veta om utelivet. Jag kan sammanfatta det med att utelivet suger. Jag bor i St Kilda, den coola delen av Melbourne, men utelivet suger... Antingen jattebratigt eller tattigt. Dalig musik oftast, skiiiitdyr dricka (har ju ej tjanat pengar forran nu), dyrare an Sverige t.o.m! Sa for det mesta har vi helseriosa filmkvaller med kakor, mjolk, chips, dipp och annat skoj. De sager att stan har mycket battra uteliv, men har inte orkat ta oss in dit. Har atit ostron for forsta ggn i mitt liv, DELIKAT!!! Har atit masssssssssa god mat, Melbourne ar ju cafe/restaurangstaden. HAR AVEN SETT PINGVINER!! De bor i piren, sa vid solnedgangen kommer de hem. De delar bostad med en slags vattenratta, jaaavligt vidrigt assa. Men pingvinerna var sjukt sota och typ tva applen hoga (mindre an smurfarna). Vi har varit pa museum och gjort sana har saker:http://www.acmi.net.au/timeslice/Timeslice.htm?file=ts-20121012-f5a906abf72ba10b244abe1828fa8c22.flv
http://www.acmi.net.au/timeslice/Timeslice.htm?file=ts-20121012-6a633a4870b4659f141289db9b80c72c.flv
 
Var meningen att man skulle gora ngn Matrix-liknande grej menneee............. Vi var aven pa marknad, sta upp-komik, kollade in Fitzroy, omradet som min guidebok kallar "the essence of cool", jahaja. 
 
Igar anordnade jag en SWOP i vart hostelrum. En SWOP (skrik ut ordet, gor det) innebar att man byter grejer med varandra, i detta fall klader. Man blir liksom trott, man har inte sa mycket klader med sig. Jag bytte till mig
En gron, glittrig kofta (aven kallad julgranen av den jag bytte den av)
En svart lite transparant topp (som jag kan ha till min kjol)
Ett par blommiga byxor (extremt bekvama, bytte dom mot ett par extremt obekvama byxor, WIN!!)
Ett par jeansshorts (svinsnygga)

Har aven kopt mig ett par springskor, sa nu powerwalkar vi varje morgon, imorse joggade vi........ JAG ORKADE TYP TVA KM INNAN JAG DOOOG! Vad har jag latit handa med mig sjalv??? 
 
Det har varit kallt nastan varje dag sen jag kom, men nu borjar det bli varmar. Jag har bara doppat mig en gang i vattnet, the krill. Men haromdagen var det sol och bade jag och Lorena var lediga sa vi begav oss till stranden (fem min fr vart hostel). Under tiden vi lag dar cyklade en valdigt intressant manick forbi. Det var flera cyklar som var ihopsatta, en stor vagn efter cyklarna med jirlanger, discokula, stereo med hog klubbmusik och massa annat sjukt. Darefter kommer en sorts ladercawboy pa sin JAVLA HAST forbi. A HORSE. Han hade ocksa klubbmusik pa hasten och fransar pa sina nitboots... Han insisterade pa att rida mellan de solande manniskorna (oss) pa graset, igenom fotbollsplanen dar nagra roade sig (hasten fick nastan bollen pa sig) och sen stannade han och travade genom parken... Skryto. 

Ikvall ska vi dricka vin. Imorgon ar en till dag pa jobbet. 

Hoppas ni mar bra dar hemma. Jag mar topp!!!!!!!!!! KJAM

Kommentarer
Postat av: Pussempa

Jag fattar typ inte läste jag kanske för snabbt! Men du har nu bytt hostel och träffat nya trevliga människor??? Men Vad menar du med jobb? Asså jobbar du redan med nått!? Du sa att du inte tjänat pengar dörrens nu! Betyder de att du jobbar ??;)). Okej MAILA MIG SVAR PÅ DETTA. OCH MITT EGET MAIL KYSS!!

2012-10-18 @ 09:32:15
URL: http://Emelieahlborg.webblogg.se
Postat av: Becko

Bläää, PANGkakor med yoghur?!?! say whaat? Äckelpäckel! :( Jag åt våffelbuffe idag! Det var mumsigt! Typ likadana? Asså du och jag lollo! Vi är fan som JING OCH JANG! syrrooooohohohooooor!

Vill också hänga med minipingviner :( Snuffarna!

YEEES, springskooor! Erkänn att du har glidit runt i dem på stan och bara GÅTT i vanligt tempo! alltså: att du har chillat i dina springskor! Du vet att det är okej lollo. Vi finns här för varandra!

Partyhorse is in the park tonight, everybody just have a good time!

2012-10-18 @ 19:24:35
URL: http://begonias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0