Jur

Nu ska jag beratta om alla jur jag traffat.
 
Nar jag och Lorran akte Great Ocean road sag vi:
Kanguru. Dom at trad i skogen och hade langa svansar. Blev lite radda. Tydligen vager kanguru 300 kg, ville inte bli attackerad.
 
Vi akte vidare till en park. Dar fanns MILJOOONER papegojor som hade blivit tama for alla turister matar dom. Dom flog omkring som tokar och landade pa folks huvuden. De tycktes ha en liten fetisch for hattar, garna i pastellfarger och flera av damerna som hade sina solhattar pa fick en extra accessoar i form av en pape-G som inte ville lyfta. Sag otroligt skojigt ut. Jag fick ingen pap pa mig :((((((((((

Sen akte vi till KOALASKOGEN!! Dom var tusentals, i alla trad. INTRESSANT FAKTA: Vet ni varfor koalor jamt bara sover och sover? FOR DET ENDA DOM ATER AR EUKALYPTOSBLAD OCH VET NI?? DOM AR ALLERGISKA MOT BLADEN!! Dom ar forgiftade hela tiden. Sa javla idiotiskt ju. Men vi sag en bebiskoala som busade. En bamsekoala som hoppade i traden, mycket ambitiost for att vara forgiftad ju?
 
Nu ar jag ju i andra anden av ostkusten i Australien och idag under min dykresa sag jag:
Hitta Nemos. Tusen. Sa sma!!
Hajar!!!!!! Men inte farliga, men anda saaa coolt.
Rockor, dom var fredliga varelser.
Skoldpadda. Stor.
Sahar sag det ut. Alla fiskar lekte med varandra. Tank vad glatt livet skulle vara om man var sjalvlysande bla och ens bastis var orange med blaa streck i fejset? Fett najs.
 
I Sverige var jag alltid radd for att gaddor skulla bita mig i tarna, men jag var inte alls radd for dessa fiskar, trots att de simmade sa nara att jag hade kunnat ta hem dom!
 
Alskar djur. MVH Bonden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0