ZNORKEL I KNIPA

HEHEHEHEHE FETT SKON RUBRIK. Har alltsa snorklat idag, MEN UTAN KNIPA! Promise! I DET STORA BARRIARREVET. ETT AV VARLDENS SJU UNDERVERK. MAN KAN SE DEN FRAN MANEN!!!!
 
Oki dagen borjar med att jag vaknar i min dubbelsang pa hostelet (en av de manga fordelarna med mitt jobb) och hoppar i min nya bikini (alldeles forbluffande forforande vacker) och gor tva rostmackor (torra... dagens forsta flopp).
 
Gar sedan till reef fleet check in! OCH CHECKAR IN MIG FOR DAGENS CRUISE, BOOOOOOM BABY!
 
Glider pa baten, alla i crewet sager HIIIIIIIII GOOD MORNING HOW ARE YOU och ar oversvallande glada.
Har ar en bild pa baten. Ocean Freedom heter foretaget. Far te, wienerbrod och frukt. BRANNER TUNGAN, DAGENS ANDRA FLOPP! Har fortfarnade ont. Dumma mig!!
 
Chillar pa taket, minglar med en herre fran Toronto. Blir alltid lite till mig nar jag traffar folk fran Kanada da Drake kommer darifran, som vi alla vet. Det ar ju typ som att traffa honom, lite..

Det halls en introduktion for oss som ska gora vart INTRO DIVE!! Man dyker 10 m djupt men man far INTE ett certifikat. Aker ut med en bat med glasbotten och far en liten undervisning om barriarrevet. SEN AR DET DAGS ATT DYKA!!!!!!! Man far en drakt, man far en lufttank pa ryggen, man far en mask och simfotter. HOPP I VATTNET. Provandas under vattnet UTAN ATT FA PANIK, lyckades med nod och nappe!
 
Det var jag, en till man och en instruktor som var mellan oss och holl i oss. Vi dok ner. TILL PARADISET. Det var alla varldens farger pa ett stalle, det var limegrona koraller, skyltblaa, rott, rosa, orange, och FISKARNA SEN, dom var det mest magnifika jag sett! Trodde inte att fiskar kunde vara sa vackra, dom var turkost lysande men pa fenorna hade de en rosa rand mitt i allt turkost. Vi sag en rocka, vi sag Nemo.
 
Lite for snabbt var dykturen slut. Da var det LUNCH! Buffe!!! aaAAAA sa gott. At det ute pa dack i stralande sol med bara mil efter mil av turkost vatten framfor mig. Shit. Sen VAR DET ZNORKELDAGS! Snorklade skiten ur korallrevet. Seriost. Man flot sa bra i vattnet att man kunde powernapa med huvet under vattnet och snorkel over ytan (ja, jag provade). Sen cruisade vi lite till. Holl i en sjostjarna och en sjogurka. SAG HAJAR!!!!!!!!!!! Hoppade fran baten. Drack ol. Minglade. At kakor. At ost. At kex. Snorklade. Akte hem. Varldens basta dag. Kram alla
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0